divendres, 2 de maig del 2008

Resum de Nova Zelanda






* Allotjament, hem fet un mix entre els YHA (http://www.yha.co.nz/default) que generalment estan molt be, i hostels de la cadena BBH (http://www.bbh.co.nz/), els 2 estan
molt be, BBH te mes hostels a cada lloc per escollir, per aixo hem anat combinant.
Mitja de preu per nit 25$ = 13 euros.
* A Nz tot esta basat perque facis esports d'aventura (per ex. bungy jumping=puenting o skydiving=paracaigudisme). Has d'anar amb compte, perque com comencis a fer totes aquestes activitats......t'arruines en 2 dies! Es carissim!! Jo no he fet cap, xq he fet cas del consell de la meva sister Mireia, * Lauri, no facis res que puguis fer a Bcn, imagina't que et fas mal i t'esgarra el que et quedi de viatge....Mireions!! molt bon consell carinyo, i per una vegada t'he fet cas..jejeje, tambe ha influit que la meva economia ja ha entrat en zona de risc....pero encara em vull llencar en paracaigudes a Ampuriabrava (http://www.skydiveempuriabrava.com/index.php?id=1), aixo ho fare ja a casa!! Algu s'apunta???
*Ho tenen tot muntat perfecte pel turisme, a quasi cada poble hi ha una I-site (of. turisme) a on t'informen de tot, i si vols fer alguna cosa, quasi no has de pensar xq t'ho organitzen tot!
*Es millor llogar un cotxe, pots veure moltes mes coses i es mes economic. Si tens cotxe pots arribar al principi dels trekkings per exemple, sino has d'agafar un bus especial (shuttles) que acostumen a ser bastant cars.
*A Nz, tot es "world's"...es a dir, el glaciar"mes" dinamic "del mon", el tren "mes" escenic "del mon", el llac "mes" llarg "del mon"...TOT!! I sino es el 2n del mon....!
*Hi han uns paisatges preciosos de mar i platja, aqui he vist la platja"mes" maca "del mon"...ja se m'ha enganxat el rotllo kiwi!! Pero es veritat, la platja Wharariki es de somni! I muntanya...tot tipus de muntanya, nevades, amb bosc, pelades (com m'agraden a mi!)
* Tothom tenia rao, l'illa sud es mes espectacular, pero a l'illa nord hi ha el Tongariro Crossing, que per mi es el mes precios que he vist a NZ....em vaig enamorar del Tongariro!.
* Hem tingut una sort que no ens ho creiem amb el temps!! Totes les fotos amb sol!! No ho pot dir tothom aixo...Moltissima sort!
* En resum, NZ no m'ha decebut, ha complert totes les meves expectatives! Tinc clar que tornare, m'han quedat coses per veure...I love NZ!!!!!