divendres, 23 de desembre del 2011

Illa Petermann - Mar de gel!!

Dilluns 5 de desembre

Illa Petermann ...mar de gel instead

Petermann està a 65 ° 10,5 Sud i és el lloc més austral on hi ha una colònia de pingüins Papua, a més, de pingüins d'Adèlia, corbs marins Antàrtics i escoles Polars. Petermann va ser descoberta per l'expedició alemanya de 1873-4 i va ser nomenada en honor del geògraf August Petermann. És a més on hivernar Charcot en la seva segona expedició Antàrtica.
La Segona expedició Charcot va ser una expedició antàrtica francesa dirigida pel metge i explorador francès Jean-Baptiste Charcot que es va desenvolupar entre el 15 d'agost de 1908 i el 4 de juny de 1910 a bord del vaixell Pourquoi-Pas?. Va realitzar una exploració general del mar de Bellingshausen i descobrir illes, a més d'altres troballes, entre els quals s'inclouen la badia Margarida, l'illa Charcot, l'illa Renaud, la badia Mikkelsen i l'illa Rothschild.

Aquí no podem fer el landing pel fort vent que es va aixecar, però faig alguna foto desde el vaixell...ooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhh....bueno..., toca tarda d'actualitzar el diari i de socialitzar-se una miqueta.

No vam poder baixar...però vam tenir la gran sort de trobar-nos un mar de gel....ESPECTACULAR!!!!!! durant la navegació al proper punt de parada.....QUINA PASSADA!!!! QUIN ESPECTACLE DE LA NATURA!!!






 



















Per la tarda ens van fer la xerrada..informant-nos del que faríem al dia següent...i al rebre les notícies ...jo em vaig emprenyar!! No baixàvem més al sud....per temes climatològics, al dia següent paràvem a Port Lockroy i començàvem a anar al nord una altra vegada...ENS PERDÍEM PARADISE BAY!!!! El segon landing continental....NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!! Vaig expressar la meva opinió..suau...... vaig ser suau..:-)....deixant clar que era una putada..que jo volia l'altra landing continental!!! Però vaja el clima és el que mana, això ho tens que tenir clar quan vas a l'Antàrtida....o sigui que no a fer no hi havia res a fer..tal i com em van dir el Sebas (Leader Expedition) i l'Agustin (Assitant expedition leader)...però vaja...... dret a la pataleta en tenia noooooooooooo??? :-)..La Bea em va dir que em la cara pagava......m'ho imagino...dissimular no és el meu fort!