dilluns, 19 de desembre del 2011

Somnis de la Laura 3......ANTARTIDA!!!!!!!!!!!!


Dijous 1 de desembre 2011
SORTIDA CAP A L'ANTARTIDA!!!!!!
Després de molts anys de somniar i d'alguns mesos d'espera des de que vaig prendre la decisió...el dia ha arribat...ME'N VAIG A L'ANTARTIDA!!!!!!!!! Encara no m'ho crec...però estic pujant al vaixell...vull dir...que potser és veritat........YUHUUUUUUUUUUUU!!!

My idol!!!!

Estic una mica nerviosa, suposo que per les ganes que tinc de fer aquest viatge ...UN SOMNI EN MAJÚSCULES!!!, si, si ja ho sé..com tot els viatges que faig....sempre dic el mateix, però els que em coneixen, saben que fa molt però que molt, que vull anar  a l’Antàrtida, i poder trepitjar el continent que tant va apassionar al meu ídol...ERNST SHACKELTON!!!
És per ell, que he conegut la meva gran passió, la història dels explorador antàrtics. No em canso de llegir totes le seves històries i de conèixer noves.
Mira... cada un té una passió i la meva és aquesta! Serà que porto una exploradora a dintre? O que tinc algun avantpassat explorador?? Ho investigaré!!! ;-)
Per qui no conegui la història del Shackelton, deixo el link del wikipedia, una epopeia impressionant de supervivència humana i de lideratge exemplar!
Però anteriors a la era heroica (Amudsen+Scott+Shackelton), n'hi han molts més que van explorar el continents antàrtic, molt anys abans i en pitjors condicions estaven explorant el meu continent estimat....INCREIBLE!!!!
He descobert molts noms i expedicions noves: Garlache, Urville, Charcot, etc...uns herois!
En fi que me'n vaig a l'Antàrtida, el continent, més sec, més fred, més desconegut, més inhòspit i el més apassionant per mi!
L'Antàrtida és el continent més austral de la Terra on s'ubica el Pol Sud. Situat en la regió antàrtica de l'hemisferi sud, gairebé en la seva totalitat queda al sud del Cercle polar antàrtic, tot envoltat per l'oceà Antàrtic. Amb 14,0 milions km², està considerat el sisè continent de la Terra atès que sota l'espessa capa de gel hi ha sòl (a diferència del Pol Nord on a sota el gel només hi ha les aigües de l'Oceà Àrtic) i perquè no té cap lligam territorial amb els cinc continents restants. Al voltant del 98% de la superfície de l'Antàrtida està coberta per gel amb, almenys, una mitjana de 1,6 quilòmetres de gruix.
L'Antàrtida, de mitjana, és el continent més fred, sec i ventós i és el continent més elevat del món amb una alçada mitjana de 2.000 metres sobre el nivell mig del mar.
L'Antàrtida és considera un desert amb precipitacions anuals de només 200 mm al llarg de la costa i molt més baixes a l'interior.
No hi ha éssers humans residents de manera permanent, si bé entre 1.000 i 5.000 persones resideixen al llarg de l'any vivint a les estacions d'investigació repartides per tot el continent. Només les plantes i els animals adaptats al fred hi sobreviuen, com per exemple, els pingüins, les foques, molts tipus d'algues i la vegetació de la tundra.
L'Àrtic prové del mot grec "Àrktikos" que significa "Óssa Polar", en referència a la constel·lació de l'Óssa Menor a l'hemisferi nord, mentre que "Antàrktikos" significa oposat a l'Óssa Polar, és a dir la constel·lació de l'hemisferi sud on es troba situat aquest continent, o el que és el mateix, "oposat al nord".[4] El primer ús oficial del nom "Antàrtida" com a continent fou a la dècada de 1890 i s'atribueix al cartògraf escocès John George Bartholomew.
Malgrat que els mites i les especulacions sobre una Terra Australis es remunten a l'antiguitat, la primera observació confirmada del continent es va produir el 1820, i va ser com a conseqüència de l'expedició russa de Mikhail Lazarev i de Fabian von Bellingshausen. El continent, però, va continuar sent en gran part oblidat al llarg del segle XIX degut al seu ambient hostil, la manca de recursos, i l'aïllament.
El Tractat Antàrtic va ser signat inicialment per dotze països el 1959 i, arribats a l'any 2009, ja ascendien a quaranta-sis. El tractat prohibeix les activitats militars i l'explotació minera, recolza la investigació científica, i protegeix l'ecozona del continent. Constantment es duen a terme experiments realitzats per part de més de 4.000 científics de moltes nacionalitats i amb diferents interessos científics.