dissabte, 24 de desembre del 2011

Paradise Bay...2n landing Continental..(!!)

Dimarts 6 de desembre

PARADISE BAY...2n landing continental!

Ja hem tornat de Port lockroy i és ara quan en teoria hauríem de començar a pujar cap al nord (snif snif....), m'estic acomiadant del paisatge de postal i de les sensacions que t'envaeixen quan veus que marxes de Port Lockroy, quin lloc més maco...lo dels 5 mesos.....mmmmmmmmmmm....m'ho estic pensant seriosament .....:-).......Quan de sobte, el leader expedition, parla per megafonia, com sempre, per informar-nos de quina serà la propera parada......i ens comença a informar que degut a que ara ve gel del nord  .....canviem la ruta...i anem cap a ...............PARADISE BAY!!!!!!!!!!!!!!! YUHUUUUUUUUUU!!!! no m'ho puc creure!!!! Començo a saltar com una boja per fora al voltant del pont de comandament, el capi i el Sebas es petant de la risa...i la Bea, Oscar i Esther...també!!! Però es que sòc mooooooooooooolt feliiiiiç!!! Entro al pont de comandament (saltant encara..) i li dono les gràcies al Sebas...és the best leader expedition que podíem tenir!!!...Després ve l’Agus....i em pregunta....que Laurita...ya estas contenta?? …….(jajajaja)..i jo.....: MUCHO!!!!!!!.... sòn la òstia aquests 2!

Naveguem cap a Paradise Bay, serà el nostre segon landing continental!





Paradise Bay és un port de la Costa Danco a la península Antàrtica. És un dels dos ports naturals que utilitzen els vaixells per arribar al continent (l'altre és port Neko). Va rebre el seu nom dels baleners que operaven a l'àrea, que va ser registrat per primera vegada per l'Expedició Antàrtica Belga de 1897-1899 del tinent Adrien de Gerlache.
La base científica permanent argentina Estació Científica Almirall Brown, es troba a la riba i va ser inaugurada el 6 d'abril de 1951 com Destacament Naval Almirall Brown. També es troba allí el refugi de Xile anomenat Base President Gabriel González Videla, que va ser inaugurada el 12 de març de 1951 i actualment s'utilitza de manera ocasional.

Ja hem arribat, baixem en zodiac a la base Brown, el lloc és impressionant! Pugem caminant  a una muntanyeta per poder gaudir d'unes vistes immillorables, hem de aprofitar intensament aquest moment...és el nostre últim landing continental, els que queden seran a illes.......Jo em mimetitzo amb la pedra a la que estic asseguda.....quines sensacions...

 




Abans de tornar cap al vaixell....fem un zodiac cruise per Paradise Bay, que és d'un bellesa indescriptible, podem estar tan a prop dels glaciars......., cada un diferent, i amb unes formes, color i esquerdes....que els hi donen una personalitat i bellesa diferent a cada un d'ells.