dijous, 20 de maig del 2010

Iguazu....quina brutalitat d'aigua!!!

 

Les cascades de l'Iguaçú són un conjunt impressionant de vora 275 caigudes d'aigua al riu Iguaçú, afluent del Paranà, al límit entre el Brasil (estat de Paranà) i l'Argentina (província de Misiones), vora les ciutats de Foz do Iguaçu i Puerto Iguazú, a banda i banda de la frontera. En tot el món són només comparables amb les cascades Victòria, a l'Àfrica Austral.

Estan incloses dins dos parcs nacionals (l'argentí, anomenat Parque Nacional Iguazú, creat el 1934, i el brasiler, el Parque Nacional do Iguaçú, creat el 1939) que ocupen unes 250.000 ha de selva subtropical, establerts amb l'objectiu d'administrar i protegir el cabal d'aigua de les cascades i el conjunt mediambiental del seu entorn. Històricament, el primer europeu que va descobrir les cascades de l'Iguaçú fou l'andalús Álvar Núñez Cabeza de Vaca el 1542.
Els prop de 275 salts d'aigua transcorren al llarg de 2,7 km del riu Iguaçú, que es precipita a una altura de més de 70 metres. Hi destaca entremig l'anomenada Gorja del Diable (Garganta do Diabo / Garganta del Diablo), un canyó en forma de «U» invertida, amb 150 metres d'amplada i 80 metres d'alçada. El saltant més gran, majestuós i impressionant és el Salt de la Unió (Salto União / Salto Unión), dividit per la línia fronterera entre els dos estats sud-americans. La major part de les cascades són en territori argentí, tot i que és des de la banda brasilera d'on s'obtenen les més belles panoràmiques.
 A l'esquerra, la banda brasilera; a la dreta, l'argentina, i al mig la Gorja del DiableEl nom Iguaçú prové del guaraní i deriva dels mots y («aigua», «riu») i guasu («gran»), i significa literalment «aigua gran», per tant «riu de grans aigües»
Les cascades són dintre del Parque Nacional do Iguaçú a la part brasilera, i al Parque Nacional Iguazú per la part argentina.

Espero que us agradi la definicio del viquipedia...que esta molt be!!! jejeje..vaig estar un parell de dies, i vaig anar als 2 parcs al de Brasil ( fotos 2 i 3) i a l'argentí (fotos 1,4,5,6,7), l'argentí, es ESPECTACULAR!!!!! Et dona una sensacio de ser absolutament res davant de la força i la quantitat aigua que cau!!! Impressionant com sents la força de la natura!!!... Vaig estar recorrent Iguazu amb la meva companya d'habitacio del hostel, Sonia una noia colombiana molt maca, i ara ja estic a B. Aires i m'he trobat amb la Mari again!!! Tambe esta per aqui Monika (si David i Alfons!!) esta B. Aires i pel facebook, estem mirant de quedar algun dia d'aquests, la Monika, es un noia alemanya que vam coneixer a Illa de Pasqua, que fa un any que viatja arreu del mon.....sola....amb la seva filla de 5 anys!!! Impossible de superar aixo!!! Ah i tambe....tema vida social, dema segurament anirem a on punxa un noi que es diu Javier Montoliu...jejeje..com jo, que em va buscar per casualitat per trobar gent amb el seu cognom pel facebook...i el vaig acceptar........i resulta que es un DJ de B.Aires!! A veure si ens posa en llista i dema anem a veure que se cuece por la noche de B. Aires...ja us explicare!!!

1- Sandritis i Isabel...si, no es que els bitxos sigui la meva passio, pero mola molt veure'ls en llibertat i el seu habitat natural (Isabel tens tota la rao!!!)....I tambe deus tenir rao que estan tots els bons a Bcn...jajaajajaja
2- David...pobre cavall de Pasqua.......pobret...aiIIIIIIIII nomes de pensar-hi em poso trista...snif snif..;-)..bitllets ...A ON???!!!!!!
3- Denis....Mira el canvi ja em sembla MOLT PERO QUE MOLT BE!!!...perque el de ioga no em donava molt bona vibra com diuen per aqui......pero podries enviar-me un mail i donar-me mes detalls no??????? ;-)
4- Tito....que tal per l'India??!! suportable? Pto blaugrana jajaajaja...toooooot el camp!!!
MUAKSSSSSS 4 EVERYBODY!!!!

2 comentaris:

Princess ha dit...

Hi guapi di cari!!! quines pictures més fantàstiques!! això sí... bufa sa miketona de vent, caus a l'aigua i surts al Delte de l'Ebre....
Tot això de la natura està molt bé... però volem fotos de la nit a BNS!! de la disco on punxa el DJ Montoliu!!!
Per Barcelona tot segueix as always, així que si tens oportunitat d'allargar el teu viatge i, no sé, pujar al Brasil, o pasarte per Punta del Este, jo, ho faria.... Aquí et trobem a faltar eh???? però aprofitat tot el que puguis!!!! Kè fort viatjar amb una nena de 5 anys, no??

Anònim ha dit...

Les fotos, molt maques sembla increible l, aigua aque cau constanmen- Ja tinc ganes que arribis. Molts petons. Ona