diumenge, 2 de maig del 2010

Bolivia!!

Bolivia, un pais desconegut per mi fins ara i que la veritat no em despertava cap tipus d’interes, fins que per coses del viatjar…i per la liada que em van fer l’Alfons i el David….per sort!!!!, he acabat voltant pel pais uns 13 dies….i m’ha encantat!!
Es un pais pobre , pero no perque li falti de res, es un del paisos mes rics en recursos naturals. El seu problema des del meu punt de vista, es la poca educacio de la poblacio, el que comporta molt poca visio per autoexplotar o gestionar tota la riquesa natural que tenen. Ho acaben cedint a empreses estrangeres que son (com sempre), les que en treuen el maxim profit.

 Bolivia ha sigut un dels paisos mes saquejats pels colonitzadors (espanyols sobretot) pero no se’n salven ara mateix ni alemanys, portuguesos o actualmente japonesos, etc… La seva poblacio va ser brutalmente esclavitzada, pero les coses van canviant, poc a poc…Una frase molt escaient que vam trobar a Sucre:

L’Evo Morales, sembla que esta fent coses bones pel pais, segons el que ens va dir gent d’alla, pero des del meu punt de vista…..massa amic del Chavez…..esperem que no se li giri el cami….i esperem que m’equivoqui.


A Bolivia inclus a La Paz, la capital, pots encara veure ( i moltes!!) a las cholas, vestides amb els vestits tipics, que segons sembla es una versio distorsionada del que van intentar els colonitzadors en el seu moment, que les indigenes anessin vestides com les camperoles andaluses d’aquell moment. Pero la versio del altiplano de Bolivia es va veure modificada per diferents teixits, costums, i cultura.

Bolivia te uns paisatges espectaculars, d’alta muntanya, frondosos i verds, desertics, ….
Bolivia es un pais per descobrir i gaudir!!!!