divendres, 7 de maig del 2010

Perito Moreno - Patagonia Argentina!!!!!!!


Che pasó boludoooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!.......Ja estic a Argentina!!!
Adjunto....foto del Glaciar Perito Moreno....impressionant!!! Un mar de gel, amb uns colors blaus, blancs, que canvien quan surt el sol...per cert...que vaig tenir una sort amb el dia que ja em va dir la guia que aixo era l'excepcio total!!!!
La Glacera Perito Moreno està situada a Argentina, entre els 47º i 51º de latitud sud, i neix del Camp de Gel Patagònic Sud, compartit per Argentina i Xile. S'estén sobre el Braç Sud del Llac Argentino, amb un front de cinc quilòmetres de longitud, 30 km de llarg i 150 metres d'alçada (dels quals 60 estan emergits).

Batejat amb aquest nom en honor de Francisco Moreno creador de la Societat Científica Argentina i actiu explorador de la zona austral d'aquest país durant el segle XIX, és una de les reserves d'aigua dolça més importants del món.

 Glacera Perito Moreno,és una de les glaceres més imponents del món, i ha estat considerada la vuitena meravella per les espectaculars vistes que ofereix
Situada a una zona envoltada de boscos i muntanyes, queda dintre del Parc Nacional Los Glaciares, creat el 1937 a la Província de Santa Cruz, al sud de la República Argentina. Aquest parc, de 724.000 ha, té en total 356 glaceres.

El Perito Moreno...creix a una velocitat de 2mts per dia, encara que també perd els 2mts al dia pel desglaç , es a dir es manté estable. El soroll que sents quan estas a davant i van caient troços de gel enormes...es com si tronés!! Demà bus...again (quin tip de bus aquest viatge) i em planto a El Chalten, paradis i cuna del trekking, hi ha el Parc Nacional de Fitz Roy.....a caminar s'ha dit!!!

8 comentaris:

Sònia ha dit...

nena, jo tb vull venir!!! quina passsssssaaaaadaaaa!!! que bé que t'ho estas passant ...envidia sana!!! x cert la meva llentieta o cigronet de moment va creixent i tot bé. Ptns i fins aviat!!!

Anònim ha dit...

Que xulo es el Perito Moreno! Quins bons records... Aquí tots bé Un petonàs. Ona

Anònim ha dit...

per cert, la peli que em vas dir , encara no la fan . Ahir vaig veure El secreto de tus ojos , rodada a l´Argentina , que em va agradar molt.Ona

Anònim ha dit...

Hola Lauri,
El Pol hagués pogut venir amb tu, perque porta quasi un mes a casa a l'àvia, per la conjuntivitis.
Ahir vam patir molt veien el futbol i diu la mare que en comptes de tenir conjuntivitis, tenim futbolitis.
Sembla que estiguis el Port Aventura... Bye, Bye.
Nil i Pol

Sandritis ha dit...

Aaaii nena quinsw records....per mi es lo millor d'argentina, tot i que ushuaia es precios i les bal.lenes tbe, pero ara no es epoca....
Menja carnacaaa que esta de vici!!!!

Molts petonets dels 3!

Princess ha dit...

Ja jajajaja m'ha encantat la teva menció...jajajja petardi!!!!
Quin fart de passar fred, no?? quánta natura!!! la veritat... el perito impresionant! Sobretot quan arribis a Buenos aires rida ben fort!!!! per cert he vist comentaris de bolsos por ahi, crec que a BNS et faràs un fart de omprar coses de pell... porta'ns unes sabatones ;))) petons enormes i uida't molt!!!!

Unknown ha dit...

Lauri a veure si tornes ja i surt el sol...segur kuan vinguis ja farà calor...kin morro que teeeensss...Els nens tenen futbolitis de veritat, sobretot el Nil...Bueno jo tabe amb el Barça...el diumenge potser guanya la Lliga, esperm que si. Jo diumenge cap a la India una setmana, a veure que tal, ja t'explicaré.

Peto ben fort!!!

Anònim ha dit...

quins paisatges mes xulos!!!!
quina enveja (aixo apareix a cada post.....)
segueix disfrutant de l'Argentina i explica'ns mes cosetes

Petonets wapi!

Jess