dijous, 13 de maig del 2010

Ushuaia.....la fi del mon!!!!!!!!!!!!

Ushuaia...la fi del mon!!!!.....m'agrada ...no se perque...pero m'agrada molt!!!!
Slogan que tenen molt pero que molt bo!!! Ushuaia, el fin del mundo, comienza la vida!!! Es bo eh??? a la Mari la te fascinada aquesta frase...ah que per cert tinc nova compi de viatge, Maria, una dona de 60 anys (no ho diries mai!!) mexicana, que vaig coneixer baixant en bus de El Chalten, viatja per 1a vegada sola, i es va venir amb mi a Ushuaia, es la bomba !!! Superinteressant,  molt divertida i plena de vida!!.. La presento!!

Be vam fer la navegacio que es obligatria si vens per aqui, pel Canal de Beagle, a on veus el far de la fi el mon...que en realitat no ho es..perque ni ha un altre mes lluny.
Pares a una illa que hi han llops marins..Molts!! Cormorans, una especie d'au que es familia dels pinguins pero vola..(crec que l'explicacio es aquesta..ja sabeu que a mi el tema bitxos no m'interessa gaire..)

I fas una caminata d'una hora per 1 de les illes que va ser habitada pels YAMANAS, indigenes que van poblar Ushuaia, i com no, es van extingir quan van arribar els europeus...sempre la mateixa historia....intentant que canviessin les seves costums i manera de vestir. que anaven despullats, cosa que es flipant veient el fred que fa!!....i be tots en 30 anys extingits, nomes queda una dona viva...Ona, encara n'hi ha una..va morir la seva germana)....som destructius, i ens pensem que som es millors, aixi va el mon!! aiiiiiiiiiiii ja se que em poso pesada amb el tema sempre, pero ..ES QUE ES VERITAT!!!!!

Ushuaia em te fascinada...perque aqui esta la base per anar a fer el viatge ...que ja es una obesssio per mi jajajaja...l'ANTARTIDA! ahhhhhhhhhh!!! Tot ple d'info de l'Antartida!! samarretes, magnetos, enganxines, llibres!! clar jo ja en tinc una de cada...jajaja...La Mari flipa...em diu ja no compres nada mas mi amor!!! Solo te falta ir...i....... i tant que hi anire....tard o d'hora!! Si pot ser mes d'hora que tard millor!!! ;-)

Jo em pensava que Ushuaia, y el parc Nacional de Tierra de Fuego, seria com un paisatge de l'apocalipsis (tot pla i sense res....potser pel nom que te),  pero res mes lluny de la realitat, esta envoltada de muntanyes nevades, i te el mar a davant...el mar que em portara a l'Antartida....jejejejejejeje

El parc Nacional de Tierra de Fuego, esto tot bosc, i llacs, molt maco, encara que em va agradar mes el PN Los Glaciares. Avui hem fet una caminata de 4 hores pel cami de la costa, i passes per uns boscos de conte de fades!!

Una altre cosa interessant per visitar es el Museu del Presidio....Ushuaia, va ser colonitzada al principi com a una colonia penal, i aqui venien els delincuents amb els castics mes llargs i durs, la preso en unes condicions terribles, pel clima i per l'aillament total de la resta del mon....ningu esta clar , volia venir aqui...Al museu t'expliquen les condicions de la preso, com es va intentar colonitzar, i a la planta de dalt...hi ha......UNA EXPOSICIO DE L'ANTARTIDA!!! jajaja...monotema!!! Aqui ja em vaig quedar 1hora llegint totes les expedicions que hi han hagut...i com no, estava el meu admirat Ernst Shackelton!!! http://ca.wikipedia.org/wiki/Shackleton

En definitiva que aixo d'estar a la fi del mon.....com que m'agrada molt!!!! Dema volo a Buenos Aires!!

1- Ona, no he vist pinguins, perque no es l'epoca...se han  mudado!! pero quan vagi a l'Antartida ja en veure...jajajajaja. peto per tota la familiy
2- Jess, en la foto de mis nuevos souvenirs antarticos hay algo para tu madre, a ver si lo ves..este no lo tiene cualquiera eh??? sera la reina entre sus amigas coleccionistas jejeje!!
3- Jorgeeeeeee!!! Tu por aqui!!! Quan de temps....ja veus que no estic molt quieta aquest viatge jejeje....I no hi ha fotomuntatge aquesta vegada??!!!! Va pls que eren molt bons!!! Bueno si estas inspirat eh?? jejeje.ptons!
4- D"ei"vid!!!!!!!!! Compiiiiiiiiiiiii meu!!!, que si que menjooooooooooooo...joer pitjor que la Ona!!!! Que ja em falta mes poquet per tornar...i que em doneu el que quedi dels meus "belongings" despres de passar per l'aduana (queda alguna cosa??).....jajaj..  Un petonas wapo!!! per cert, la padel extreme (com us agradava ehhh!!!)....aguanta....pero d'un fil!!!! La tinc 1 mica jubilada.....
5-Tossi, avui t'he vist nedant pel parc de Tierra de Fuego ...;-)!!! Si rati si, gracies per descobrir-me la muntanya!!! I si el trekkings els faig sola, ja se que no ho has de fer per seguretat ...pero es lo que hay!! ....I si reina, ja em pots imaginar fent-me autojumpings.....una mica estressant.....jejeje, muakisssssssss

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Jolines que xulo!!!!!!!!!!!
mai m'ho hauria imaginat aixi!!!
neni muchas gracias por el dedal!!!! se lo dire, veras que ilu le hace... que tambien sigue tus aventuras conmigo!!!
Besitos wapi!

Jess

Princess ha dit...

Aiiiiiii ja he vist el regal per la mare de la Jess!!!! En Japon compramos uno no? princess? Oye con la coña tu mami va a tener más dedales que yo postales! (mira rima y todo). Aiiiiiiiii quins nervis.... voles a BNS !!!! uhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!! la ciutat dels homes guapos i del tango!! Em va dir la meva amiga Andrea, que va tornar aquest dilluns, que està tot molt car... però millor ves a comprovar-ho. Xurri, jo a l'Antàrtida, tot i que no m'ho has oferit, però segur que t'agradaria, no crec que t'acompanyés...;)) conduir amb gel ja seria too much jajajajja!!!! Tornes en breu, no? Petonets i recordets a la Mari!

Princess ha dit...

Ei no comento fotos perquè fa ràbia, i molta... veure en una "puta" , (sorry) pantalla d'ordinador el que estas respirant,olorant i contemplant tu a primera línia i a l'exterior! Em sembla tot impressionant!!!i prenc nota, eh? Jess? per a quan hi anem nosaltres!!!, espero... algun dia.... Una abraçada

Sandritis ha dit...

Si nena, Ushuaia es inmpressionant, agrada i no saps perque, a nosaltres ens va encantar, nose te un encant que no es pot explicar...
M'has vist nedant? No m'imagino pas quin animal deuria ser...ñññññññ
Ja t'ho vaig dir, Argentina es inmens, es impressionant, per repetir!
Ja has menjat carnacaaa? esta bona ehhhh....
1 besyyyyy

Sandritis ha dit...

ññññ, has vist la Lauri que mona tota del barça????

ñññññññññññññ