dilluns, 31 de març del 2008

Nova Zelanda!!! Auckland....(2)





El dia 30 vaig anar al museu d'Auckland.....em va agradar moltissim!!!! De veritat que esta molt be! http://www.aucklandmuseum.com/. Em va agradar molt, perque es un museu de Nova Zelanda, es a dir no es un museu de coses robades a altres civilitzacions (i que a sobre ara no se'ls hi torna!! vease : museus de London amb tot el robat a Egipte per exemple....), doncs no, aquest era un museu de NZ, molt autentic, molt ben muntat i molt modern.
La 1a planta tota de cultura maori (fotos), la 2a planta de temes relacionats amb el tipus de terra i vida animal que tenen aqui ( volcans, kiwis, etc...) i la 3a planta dedicada a la guerra i al paper que han fet els novazelandesos a les diferents guerres; Sabeu que els novazelandesos tenen fama de excel.lents soldats i molt valents?

Pel que he llegit a la guia (lonely planet), els maoris son els indigenes que mes resistencia van oposar a l'invasio europea, i els que mes han reclamat els seus drets despres. Potser es per aixo que estan tan integrats a la societat ara, aqui la llengua maori i l'anglesa son les 2 llengues oficials, i els maories tenen un canal de TV!! http://www.maoritelevision.com/
Es veuen moltes parelles de blancs/ques amb maoris/ies, totalment diferent a Australia!
Mes dades de NZ...ja que no tinc fotos us avorreixo amb dades...jajajaja
* El 1r home que pujar a l'Everest era novazelandes, Edmund Hillary.
http://es.wikipedia.org/wiki/Edmund_Hillary
* Noza Zelanda va ser el primer pais de tot el mon en donar el dret a votar a la dona...al1893.!! Nomes per aixo ja m'agrada NZ...Auckland no pero NZ si...jejejeje.

* Tossi meva!!! Com estas carinyo???? Digue'm, alguna cosa!! que em tens una mica preocupada!Ja t'he enviat el 2n cd de fotos!!
* Merce i Gemma...benvingudes al blog!! Que no us havia dit res....us ha costat eeehh? ;-)muaks!
* Sandra, carinyo si la teva felicitacio va ser de les primeres!!! Moltes gracies carinyos!! El video de la nevada no l'he rebut...torna'l a enviar !! Pto pels 3!!
* Julio, un bsote enorme! Te he puesto info para Australia y Japon eeehhhh??? No et queixaras! Cuando venga si quieres te hago una rutilla para cuando vayas a Japon o enviamelo por mail y te doy una idea ya! Un bsote enorme!
*Ona, Berti i family...estic pendent de l'arribada del "sin nombre...."!!!pto per tots!
* Pili...neni...estas fatal...anbeja.....jajajajajaja, ah per cert!!! Que ahir vaig mirar al youtube lo del d'Eurovision!!! jajajajajajaja, el maikeyakson, el roboco...jajaja, home es bona, molt "pegadiza" jajajaja, es bastant representatiu del pais noooooooooooo???? A veure si treuen aquest concurs decadent ja!!! que aixo ja es de catxondeo!!! Un pto pel lloron...muuuuaaaaaaa
*Robert carinyo!! Molta sort el dia de Sant Jordi!! envia'm algun sms i em dius que tal ha anat!! Segur que be! D'aixo n'estic completament segura!!! Ja em pensare lo de l' oferta de treball jeje!!! I ja et pots preparar pel rotllo que et fotre quan anem a sopar...mare meva..crec que et portare gelocatils de postre..pel mal de cap!! ptonas carinyo!!
*Soni, la princesa esta preciosa!!!! Digue-li al teu maridet que no toqui mes el compuuuuuuteeeeeerrrr!!!! jajaja , pto xls 3!!
* Ale, petardi!!!!!! Que si que me puedes enviar sms al movil normal!!!! Te perdono el retrasooooo :-), y he flipado con lo del inutil de tu curro.....tantos hay por el mundo??? que fuerte no??? Un bsi enoorme pepi!!!!
* Tere y Markillus....ya teneis el viaje a Francia? Coged info que a Carcassone, el sur de Francia y la Bretanya francesa tengo muchas ganas de ir desde hace mucho tiempo!!!Pto pel Marc.
* Dobon que tal per London carinyo???, Ja m'ha dit la Jess que et vols apuntar a un KGB....apunta una mes Isabel!!! jajajajajaja

Love and kisses per tothooooommmmm!!!!!!!
PD- crec que la proxima entrada ja tindre fotos.......aixo espero....:-)

6 comentaris:

Mireia ha dit...

Nenaaaaaaaaa! ke fa molts dies que no t'escric... entre l'Alimentaria, Setmana Santa i London.... gairebé no m'he connectat. A London amb la Jess guai... de tranquis.. segur que ja em troba a faltar , je,je,je...
M'he de posar al dia amb els teus escrits,.. de moment només he mirat fotis les jumpings m'han encantat!!
Akí t'esperem per anar de juergui i per fer unes birres a les terrassetes... que ja s'acosta el "veranito"...

merce ha dit...

Hola neni, veig que tot be, m en alegro, jo no gaire de nou.
Ah! per cert la nena del duran i la judith ha nascut el mateix dia que tu, es mes mona... es diu blanca, no se si et fara molta ilu pero a mi si.
I el de eurovision es el chikiliquatre, que t estic esperant per ballar lo amb tu es el que et deia al e mail, ji, ji, ji,... un peronas guapa...
Aquests gelogrifics cada cop son mes dificils de veure, aixo de verificacion de la palabra, de vegades es xungo, oi que si isabel?

Nefertari Primera ha dit...

Hola guapi!!! feia dies que no sabíem de tu...Eyyy esta molt bé això d’anar als museus i enviar-nos el link del wikipedia per completar informació. Doncs no sabia que Sir Hillary era novazelandés,i això que va morir no fa gaire i va sortir per les noticies amb la seva bibliografia. Parlant d’escalades, el 27 m’han vaig a fer ràpel per Collbató, 20 metres d’alçada i no se quants ràpels. M’estic enganxant al tema de l’escalada. Ahhh i ara estic amb dos grups mes...Crec que el grup aquell a passat a l’historia, (el bon rotllo que es respira en aquest dos no te res a veure amb el del personatge en qüestions.). Ja t’envio un email i t’explico la meva experiència “rapelant” je,je,je.
Petonetssssss nynynyny

Nefertari Primera ha dit...

Si Merce molt!!! Jo tinc que fer un ritual cada vegada que escric en el blog!!Je,je,je
Eyyy el tema del Chikilucuatre aquest com tingui al mateix exit que en aquest blog, esta clar que aquest any guanya SPAIN ja,ja,ja
1 er robocó
2 er maike yanson
ja,ja,ja
Tela marinera!!!

Sandritis ha dit...

Moreeeeee!!!...Tranqui, que estic bé...
Així que Auckland és una merda?? ja m'ho ha dit la pipila que també va estar-hi.... bueno doncs a mirar flors i museus....
M'encanta el blog perque apart de explicar-nos les teves vivences, en amplies la nostra cultura, està molt bé de veritat!!!.ñññññññññ...
Aquesta nit anem a sopar amb el Marcos i la Jose a la pizzeria que vam anar d'horta, intentarem planejar un finde de muntanya.... i esprem que el proxim ja sigui amb tu...ja tindràs ganes de viure de nou les aventurilles no? ara que amb lo fantàstica que estàs per allà, dubto que tinguis ganes de tornar...ñññññ
Bueno moreee, que tinc molta feina, t'he de deixar, pero segueixo a diari el blog!!!
ñññññññññññññ...
Besys.
Tossi.

Ona Salvat ha dit...

Hola Laura, com ja saps, tenim un nen precios, que es diu David, despres de tan buscar... com el seu pare. La Berta, esta molt bé, els nens encatats amb yn altre nen per jugar.. espero que tu o el Pepe algun dia tingueu una nena, pero encara hi ha temps. El teu amic del cava que ens informi, que el dia de Sant Jordi el nirem a veura i a beura. Un petó . Les flors una passada o pasada ? Son precioses. Ona