dimarts, 25 de març del 2008

Uluru o Ayers Rock - 23/03







Uluru o Ayers Rock, formada tambe fa mes de 600 millons d'anys. Es un icone australia total!
3,6 kms de llargada, amb una base amplada de 9 kms, i una alcada de 150 mts.
Es impressionant!!La roca es pot pujar si vols, pero els aborigen et demanenen que si us plau respectis que es sagrada per ells i no hi pugis. No esta prohibit, simplement demanen que respectis les seves creences, i jo les respecto i no vaig pujar. Es el mateix que per entrar a un temple japones t'has de treure les sabates o que no et posaries a fer el "pino puente" a l'altar d'una esglesia...bueno jo no ho se....perque amb lo antireligiosa que soc..potser si que ho faria! jajaja..es brooooomaaa, no ho faria (crec...:-)), per aixo no vaig pujar a l'Uluru, la veritat es que no hi puja quasi ningu, 1a xq es molt dificil i la roca rellisca bastant i 2a vull pensar que es perque la gent respecta les creences dels aborigens..(aixo ja no ho tinc tan clar,...)
El parc de l'Uluru esta dirigit per un consell format per aborigens i per blancs. Els aborigens marquen quines son les parts de la roca que es poden fotografiar i quines no....n'hi han bastants que posa que no es poden fer fotos perque es sagrat.
M'ha impressionat molt la visio de la roca, els diferenst colors que agafava depenent de la llum del sol i el que mes em va impressionar va ser, veure que hi havien moltissimes coves (foto 4) i imaginar-me les cerimonies que s'havien fet alla...m'encanten les coves..desde petita...son magiques!!!
Vam fer tota la volta caminant al voltant de la roca ...impressionant! I jo m'anava imaginant histories com les que vaig llegir al llibre "Las voces del desierto" de Marlo Morgan, el llibre me'l va deixar el Markillus quan vaig anar a Namibia i durant aquest viatge m'he enrecordat de moltes coses que deia...es molt maco, si podeu llegiu-lo!!
Es un llibre basat en un viatge, crec que d'anys..que va fer una doctora amb uns aborigens i que li van ensenyar el que sabien de la terra, es un llibre super interessant. Una de les coses que explicava es que els aborigens quan treuen una cosa de la terra (per exemple matar un cangur) a canvi li han d'oferir alguna cosa, com per ex. plantar un arbre, perque mai pari el cicle de la vida, interessant no??