dimarts, 22 d’abril del 2008

Franz Josef i Fox Glaciers




Franz Josef Glacier * 12 km de glaciar, es un dels glaciars mes dinamics del mon.
Diu la llegenda que una noia maori va perdre al seu estimat quan aquest escalava la muntanya i que les seves llagrimes es van gelar i es transformar en el glaciar.
Em vaig posar uns crampons...per primer vegada a la meva vida, i vaig anar a fer l'escalada pel glaciar....em va agradar molt l'experiencia...o sigui que els Big 5....ja us podeu preparar...eh Jose i Tossi?? jejejeje
Al dia seguent vam anar a l'altre, el Fox Glacier, que em va agradar molt mes que el Franz Josef, es mes petit...o sigui que menys turistic, i per mi mes espectacular. El James i jo vam creuar una corda que et prohibeix passar....si ja se que estava prohibit...pero com no hi ha ningu que controles....vam poder arribar al peu del glaciar! M'encanten els paisatges amb gel i neu!!
* Fotos 1,2,3 : Franz Josef Glacier
*Fotos 4,5 : Fox Glacier
* Com es forma un glaciar : http://es.wikipedia.org/wiki/Glaciar